МЕДИТАЦІЯ

Кожен із трьох розділів учення Дзоґчен — Семде, Лонґде та Меннаґде (або Упадеша), містить різноманітні методи практики, мета яких – привести практикуючого до цілковитої реализації.

В Семде, розділі розуму, практика знайомлять з природою розуму – він має отримати безпосередній досвід.

Лонґде означає «розділ простору»*: тут «простір» вказує на першоджерельний вимір порожнечі, що є основою прояву ясності практикуючого та розвитку розуміння.

Меннаґде, сутнісний розділ «таємних настанов» або Упадеша, містить особливі вчення та методи, що ґрунтуються на переживаннях учителів, чиєю метою є допомога практикові у його розвитку аж до цілковитої реалізації.

ДІЗНАТИСЯ БІЛЬШЕ:

Окрім того, Намкай Норбу розробив унікальний навчальний курс Санті Мага Санґха. Цей курс містить усі вчення Ґараба Дордже, а також настанови з поглиблення знань та практики у трьох розділах учень Дзоґчен. Він також містить теорію й сутнісну практику рівнів шляху трансформації, що складають колісницю Тантри, а також шляху зречення – колісниці Сутри. Прадавньою мовою Уддіяни Санті Мага Санґха означає Дзоґчен-Спільнота. Навчальний курс з цією назвою — це курс вивчення та практичного застосування, започаткований у 1993 році Чоґ’ялом Намкаєм Норбу. Курс починався з Базового рівня і доходив до дев’яти рівнів, в яких теоретично і практично вивчалися різноманітні аспекти Основи. Курс було організовано в такий спосіб, аби задіяти обидва аспекти. Поступове навчання дозволило сформувати зрілих практиків Дзоґчен. Дзоґчену — як шляху самозвільнення або спонтанного звільнення через осягнення знання, що ґрунтується на конкретному досвіді.

Чоґ’ял Намкай Норбу висловив бажання, щоби усі члени Дзоґчен-Спільноти пройшли це навчання, принаймні з базового рівня СМС. І, хоча входження у стан Дзоґчен відбувається поза межами роздумів, для його здійснення треба використовувати інтелект, мислення. Як для розвитку необхідної віри, так і задля розвитку здатності практика розрізняти принципи зречення, трансформації та самозвільнення й скеровувати кожен аспект учення у відповідному напрямку, потрібно розуміти кожну з категорій та розрізняти властиві їм принципи – аби уникнути плутанини через позірні протиріччя між нижчими та вищими щаблями. Це забезпечить просування шляхом.

Опанування СМС важливе ще й тому, що підтримує неуривність знання та Учення. І хай би хто взяв на себе цей обовязок, його чи її дії випливають з власної реалізації, й це стосується всіх істот. Поступово учні практикують усі рівні й поглиблюють розуміння принципів кожного з них – це сприяє досягненню цілковитої реалізації протягом цього життя.

Також є курс для викладачів (інструкторів) СМС, покликаний забезпечити безперервність вчення в часі та його передачу наступним поколінням.